Geen muren, geen grenzen,
allemaal buren & unieke mensen

EEN HUISELIJKE PLEK
OM TE GROEIEN

Al onze klassen zijn gezellige plekken, waar kleuters, juffen, ouders en grootouders één grote familie vormen.

We zorgen voor een rustige en geborgen omgeving, waar kinderen voluit zichzelf kunnen zijn.

Een plek waar je je thuis kan voelen met gezellig ingerichte hoekjes en een huiselijke sfeer.

Kleuterschool Decroly Germinal - Bouwen
Kleuterschool Decroly Germinal - Schaapjes maken met watten2
WE ZORGEN VOOR GROEIKANSEN

In onze klassen zetten we in op sterk uitgebouwd hoekenwerk. Zo leren kleuters kiezen (en verliezen) en kunnen kinderen hun eigen interesses uitdiepen. Spelplezier vinden we belangrijk tijdens het leren.

Kleuters willen we alle aandacht geven die ze verdienen. We zorgen voor een individuele aanpak, zodat elk kind zich op zijn eigen tempo kan ontwikkelen.

Als er extra zorg aangewezen is, staat de zorgbegeleiding klaar om samen op zoek te gaan naar de beste aanpak.

GROEN OP SCHOOL
Kleuterschool Decroly Germinal - Buiten spelen

Onze scholen liggen stuk voor stuk op een prachtig groen domein. We stimuleren de liefde voor natuur door al dat groen op onze school.

Kinderen kunnen op onze school volop van de natuur genieten: genieten van het buiten zijn en genieten van de mooie, groene uitzichten op het schooldomein.

Veel bewegings- en speelruimte bieden, vinden we heel belangrijk als school. We zorgen voor de ideale plek om te ravotten en energie kwijt te geraken.

Onze school maakt deel uit van de GO! scholengroep Vlaamse Ardennen, een warme scholengroep van 8 kleuter- en basisscholen, 3 secundaire scholen en een internaat.

De scholengroep zorgt voor ondersteuning en omkadering, zodat al onze scholen kunnen focussen op wat écht telt: goed onderwijs bieden aan al onze leerlingen. Met veel ruimte om te denken & ruimte om te doen.

Meer lezen

Als school maken we natuurlijk ook deel uit van een breder onderwijsnet: het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

Onze visie kadert bijgevolg volledig in het Pedagogisch Project van het GO!